שיניים לא ישרות, וגם פה שסובל מצפיפות יתר באזורים מסוימים, הם מקור לקושי ממשי: קודם כל, אי אפשר לצחצח שיניים ביעילות ולכן הסיכוי להופעת עששת, ריח רע מהפה ודלקת חניכיים גבוה. בנוסף, המראה גורם למבוכה בכל פעם שפותחים את הפה בנוכחות אנשים אחרים, ועוד סיבה טובה ליישר שיניים היא נשימה לא אופטימלית. שיטת אינויזליין (Invisalign) היא הדרך המתקדמת ביותר להגיע לתוצאה הרצויה, ובכתבה זו תמצאו הסברים מפורטים שיעזרו לכם לקבל את ההחלטות הנכונות.

הייחודיות של שיטת אינויזליין

השיטה ה"קלאסית" ליישור שיניים לא סימטריות או צפופות יתר על המידה היא גשר. כלומר, ברזלים המודבקים על השיניים וחוט ברזל שמחבר אותם כך שמתקבל מראה דמוי גשר. הפתרון הזה אמנם עזר להרבה מאוד אנשים, גם בני נוער וגם מבוגרים, ליהנות משיניים ישרות, אבל הדרך כללה אי נוחות מובהקת. החסרונות העיקריים של השיטה היו המראה של הגשר לאורך התהליך (במיוחד עבור מבוגרים) והקושי לשמור על היגיינת פה תקינה כשהברזלים והחוט בפה.

שיטת אינויזליין פותחה על-מנת לספק מענה לבעיות האלה, והיא אכן מצליחה להוביל למראה המבוקש בלי תופעות לוואי מיותרות.

תהליך מדויק על בסיס הדמיה ב-D3

הבסיס של יישור שיניים בשיטת אינויזליין הוא הרכבת קשתית על שורת השיניים. הקשתית מפעילה לחץ – מבוקר ומדויק, כמובן – על כל אחת מהשיניים ובדרך זו מזיזה אותן אל המקום הנכון עבורן.

כדי שהקשתית תמלא את ייעודה באופן מיטבי, נדרש תכנון מדויק במיוחד. לשם כך מתבצע אבחון מקיף, שכולל סריקות של הפה, הדמיה תלת מימדית של מצב השיניים לאורך התהליך והפעלת תוכנה ייעודית שמסייעת לרופא השיניים לבנות את תוכנית הטיפול הנכונה. לאחר מכן מיוצרת סדרת קשתיות: האדם מרכיב את הקשתית הראשונה בסדרה, וזו מתחילה להניע את התהליך. כעבור 7 עד 14 ימים הקשתית הראשונה מן הסתם כבר לא מתאימה למצב העדכני של השיניים, ולכן היא מוחלפת בקשתית הבאה בתור. גם בהמשך הדרך תתבצע החלפה של הקשתית אחת לשבוע או שבועיים, עד להשלמת השינוי הנחוץ בפה.

מקסימום נוחות, מינימום זמן

היתרון המשמעותי הראשון של יישור שיניים בשיטת אינויזליין הוא קיצור פרק הזמן עד להשלמת התהליך בהשוואה לגשר הישן. היתרון השני, חשוב אפילו יותר, הוא הנוחות המקסימלית: בניגוד לגשר, שנמצא בפה באופן קבוע, הקשתית נדרשת להיות נוכחת על השיניים רק 22 שעות ביממה. אפשר לשלוף אותה בקלות כשרוצים לאכול, וגם כשמצחצחים שיניים (ולכן אין חשש להיווצרות עששת תוך כדי היישור). עוד כדאי לדעת שהחומרים המתקדמים מהם מיוצרות הקשתיות לא משאירים כתמים על השיניים.

בפן האסתטי הקשתית הרבה פחות בולטת לעין בהשוואה לסמכים שעשויים ממתכת ולחוט שמחבר אותם. בהתאם זהו פתרון מומלץ במיוחד למבוגרים שעלולים להיות נבוכים מהמראה של הגשר.

האם הטיפול יקר?

חשוב לציין כי לצד כל היתרונות המשמעותיים של שיטת אינויזליין מחיר יישור שיניים בדרך זו מעט גבוה יותר בהשוואה לפתרון ה"רגיל". מצד שני, גם יישור שיניים באמצעות גשר הוא לא טיפול זול, ולכן התועלת הגבוהה הופכת את שיטת האינויזליין לאופציה משתלמת ובוודאי לכזו שכדאי לשקול. העלות נקבעת בהתאם להיקף השינוי הדרוש.

Shares: