אם אתם מתכוונים לקנות מחשב נייד, אתם צריכים להסתכל לא רק על החברה או גודל המסך, אלא חשוב שתבחרו את המחשב לפי הצרכים שלכם בהתאם לטווח התקציב. בין אם אתם סטודנטים, עובדים דרך המחשב או תלמיד שצריך מחשב כדי לעשות עבודות לבית הספר, אם תבינו מה צריך לחפש במחשב נייד כך תוכלו למצו את הטוב ביותר.

המטרה ברכישת המחשב

תחילה צריך להבין מהי המטרה של המחשב ולמה אתם צריכים אותו. האם אתם סטודנטים שזקוקים למחשב נייד ועמיד לנשיאה בקמפוס, או שאולי אתם בעניין משחקים וצריכים מחשב עם הרבה כוח. יכול להיות שאתם אנשי מקצוע שזקוקים למחשב שיכול להתמודד עם משימות מרובות בו זמנית, או שאולי אתם רק מחפשים מחשב פשוט לגלישה באינטרנט ובדיקת מיילים. לכל אדם דרישות שונות ולפיהם מתאימים את המחשב. למשל- עבור סטודנטים, מחשב קל ועמיד עשוי להיות המפתח להצלחה, בעוד לגיימרים ירצו להתמקד בגרפיקה ובמעבד עוצמתי. אנשי מקצוע עשויים להזדקק לתמהיל מאוזן, עם חיי סוללה טובים לאותם ימי עבודה ארוכים ועוד.

החשיבות של המעבד של המחשב

המעבד, הוא כמו המוח של המחשב הנייד. הוא זה שגורם לכל הדבר לרוץ, מפתיחת יישומים ועד השמעת סרטונים ואפילו גלישה באינטרנט. חשבו על זה כמו המנוע במכונית; ככל שהוא חזק יותר, הנסיעה שלכם תהיה מהירה וחלקה יותר.

אם אתם רק עושים דברים בסיסיים כמו כתיבת מסמכים או גלילה ברשתות החברתיות, אתם לא צריכים את המעבד הכי חדש וחזק, אבל אם אתם מתכננים לבצע משימות כבדות כמו עריכת וידאו, משחקים או הפעלת תוכנה מורכבת, אז תרצו משהו עם קצת יותר עוצמה. ישנם המון מעבדים שונים בחוץ, מ-i3, i5, i7 של אינטל ועד סדרת Ryzen של AMD. בדרך כלל, ככל שהמספר גבוה יותר, כך המעבד חזק יותר. אבל זכרו, עם כוח גדול מגיעה תג מחיר גבוה יותר. הכל עניין של מציאת האיזון בין מה שאתם צריכים לבין מה שאתם מוכנים להוציא.

כמה זיכרון RAM באמת צריך?

זיכרון RAM, או זיכרון גישה אקראית, הוא חלק מכריע נוסף בפאזל בעת בחירת מחשב נייד. זה בעצם השטח שהמחשב הנייד משתמש בו כדי לשמור על דברים שיתנהלו בצורה חלקה בזמן שאתם עובד על מספר דברים בבת אחת. יותר זיכרון RAM אומר שאתם יכולים לפתוח יותר כרטיסיות, להפעיל יותר יישומים בו-זמנית, ובדרך כלל להימנע מההאטה הנוראה הזו כאשר המחשב הנייד מנסה להתמודד עם יותר מדי דברים בבת אחת.

אז כמה RAM באמת צריך?

ובכן, עבור רוב האנשים שעושים משימות יומיומיות כמו גלישה באינטרנט, שימוש ביישומי משרד וצפייה בסרטונים, 4 ג'יגה RAM עשויים להספיק, אך אנחנו ממליצים על 8 ג'יגהRAM כדי למנוע תקיעות.

אם אתם מתעסקים בדברים כבדים יותר כמו משחקים, עריכת וידאו או עיצוב גרפי, אז תרצו להתחיל ב-16 ג'יגה-RAM כדי לשמור על כך שהדברים שיתנהלו בצורה חלקה.

לסיכום

בחירת המחשב הנייד הנכון אינה משימה קלה, אך הבנה ברורה של הצרכים שלכם, חשיבות המעבד וידיעת כמות ה-RAM הדרושה יכולים להפוך את המסע לקל בהרבה. בין אם אתם סטודנטים, גיימרים, אנשח מקצוע או סתם אנשים שצריכים מחשב לשימוש מזדמן, תמיד תכלו למצוא את המחשב הנכון. הכל עניין של איזון בין הצרכים לתקציב. המחשב הנייד הטוב ביותר אינו תמיד זה עם המפרט הגבוה ביותר או תג המחיר הגבוה ביותר, אלא זה שמתאים בדיוק אליכם.

Shares: